УКР

Фальцювання буклетів, як спосіб створення ефективної реклами

02.10.19

Виготовлення буклетів, брошур та іншої друкованої продукції — складний процес, що складається з кількох етапів. Після того, як завершено друк та папір розрізаний на аркуші потрібного розміру, вони надходять на фальцювання. Це останній чи передостанній (перед зшивкою) етап виготовлення подібної продукції.

Що таке фальцювання

Перш, ніж приступати до вивчення існуючих видів і способів фальцювання, варто зрозуміти: що ж собою взагалі представляє цей процес. Слово «фальцювання» походить від німецького слова «falzen», що означає «згинати» і «складати». Знаючи походження і переклад цього слова, здогадатися про сутність процесу вже не складе труднощів.

Фальцювання — це процес складання паперових листів, в результаті якого отримують вже готові до зшивки окремі елементи книги, брошури або повністю готову продукцію, таку як буклет.

Залежно від способу фальцювання, процес може бути:

  • автоматичний — папір у потрібній послідовності згинає фальцювальна машина (її використання має сенс при виготовленні великих тиражів)
  • ручний — працівники друкарні виконують якісне згинання друкованої продукції вручну (при невеликих тиражах якість роботи не відрізняється від автоматичної).

У процесі виготовлення поліграфічної продукції до фальцювання може використовуватися і бігівка - за місцем майбутнього згину наноситься удар тупим ножем або пластиною. Такій обробці найчастіше піддається щільний папір, а також продукція із щільною кольоровою заливкою - це дозволяє уникнути пошкодження барвистого шару при згині руками або на притискних валах у випадку автоматичної машини.

Як контролювати якість фальцювання

Для отримання якісної друкованої продукції важливо контролювати кожен етап виробництва та фальцювання — зовсім не виняток. На результат тут впливає одразу кілька факторів.

  1. Товщина паперу. Лист завтовшки до 90 мкм містить невелику кількість волокон целюлози. У зв'язку з цим, внутрішня напруга буде незначною і лист добре піддається згинання. Готовий виріб виглядатиме акуратно і не буде самостійно розкриватися.
  2. Вологість виробу. Папір, що має вологість до 10%, відмінно піддається згинанню і не отримує пошкоджень.
  3. Напрямок волокон. Напрямок буває поперечний і поздовжній. По можливості варто вибирати лише поздовжнє фальцювання, тому що в цьому випадку згин виходить рівним і якісним, а пошкодження паперу виявляються мінімальними.
  4. Кількість згинів листа. Чим більше згинів планується зробити, тим складніше це буде здійснити і тим більші пошкодження паперу можуть виникати.

Основні види фальцювання

Вибираючи відповідний дизайн поліграфічної продукції слід врахувати, що фальцювання може бути з одним або декількома згинами.

  • Книга (в 1 згин). Цей варіант найпростіший, проте він не надто популярний зараз і зазвичай підходить для інструкцій чи довідкових буклетів. Асиметричне розташування згину робить продукцію більш цікавою та привабливою.
  • Євробуклет «у намотування». Зараз один з найпопулярніших варіантів з декількома згинами завдяки оригінальності та зручності. Передбачає виконання всіх згинів в один бік.
  • Хвіртка. З протилежних сторін листок згинається до середини.
  • Гармошка. Виконується на кшталт євробуклета «в намотування», проте додавання проводиться в протилежних напрямках. Вибрати такий варіант можна для розміщення великої кількості інформації чи каталогів продукції.
  • Перпендикулярна. Головна перевага — можливість згорнути великий лист до малого розміру, проте розгортати та читати такий буклет вкрай незручно. Найчастіше потребує фальцювального апарату.

Фальцювання в «Хотпрінт» — індивідуальне рішення для вашої рекламної компанії

Фахівці компанії «Хотпрінт» знають усі про якісне фальцювання та про особливості її виконання. Дизайн розробляється з урахуванням потреб кожного клієнта та особливостей роботи його компанії. Хоч би який варіант вибрав замовник, готова поліграфічна продукція відповідатиме всім нормам і вимогам і матиме відмінний зовнішній вигляд.

#реклама